Sinds 1/01/2013 is er een nieuw rekeningstelsel wettelijk verplicht. kan de syndicus hiervoor een een bedrag van 150 € vragen als aanpassing voor de wettelijke verplichting ? Wij zijn met 10 eigenaars, kunnenwij eisen om een eenvoudige boekhouding te hanteren ? Wij hebben wel een RvME. Dank voor antwoord.
3 Answers
In de wetgeving is de mogelijkheid tot een vereenvoudigde boekhouding opengelaten om de syndicus-mede-eigenaar in kleine gebouwen, in staat te stellen een eenvoudige kasboekhouding (bij een bank) op te zetten.
Van een beroepssyndicus kunt u verwachten dat hij voor al zijn klanten een dubbele boekhouding voert die u trouwens meer informatie zal kunnen geven.
De kosten van zijn informatica-systeem dubbele boekhouding kan hij spreiden over al zijn klanten, maar blijft uiteraard ten zijnen laste.
Het zou onrealistisch zijn de syndicus te vragen voor uw VME alleen een vereenvoudigde boekhouding op te zetten.