a) moet er ook een post-interventiedossier bestaan voor de gemene delen van een appartementsgebouw
b) moet er een dossier afgeleverd worden door de bouwheer of architect van een appartementsgebouw ivm de veiligheid; ik woon nu een nieuwbouw-appartement; de gemene delen zijn nog niet definitief opgeleverd; er zijn hier wel brandblusapparaten, maar ik heb verder géén enkel informatie; zo kom ik toevallig te weten dat bepaalde deuren voor de brandveiligheid moeten gesloten blijven; maar nergens is er een document waar dat beschreven staat, het is ook nooit besproken
Hoe zit dat in elkaar ?
1 Antwoord
Gedeelte postinterventiedossier:
De syndicus is gelast met het beheer en archiveren van het postinterventiedossier zoals u kunt opmaken uit:
B.W. 577-8 Art. 577-8 § 4 12°
Details over de inhoud en het belang ervan vindt u onder:
http://habitos.be.msn.com/vragenrubriek.asp?action=detail&vraag_ID=1459
Uit artikel 36bis ingevoerd door het Koninklijk besluit van 22 maart 2006 kunt u opmaken dat er zowel een postinterventiedossier hoort te zijn voor de gemeenschappelijke delen als voor elk individueel kavel. Zie:
http://www.2747.com/2747/law/employment/construction/2006/belgie36.html
en dat deze in mekaar vervlochten zijn