Hoe de vergadering in de raad van mede-eigendom organiseren?

Word je eigen syndicus

1.24K keren bekekenRaad van Mede-Eigendom

Wij hebben een raad met meerdere mede-eigenaars en we zitten met enkele vragen:

– Mag de uitnodiging van de syndicus komen?
– Moet er een voorzitter verkozen worden
– Wat is het algemene verloop?

1) Gezien de taak van de raad van mede-eigendom echter is om de syndicus te controleren is het wel een beetje vreemd dat de syndicus initiatief neemt om de vergadering te beleggen. Het zou mijn inziens eerder omgekeerd moeten gebeuren gezien de raad autonoom zou moeten functioneren.

2) Het is inderdaad best om een voorzitter en een secretaris bij elke vergadering aan te duiden om wat structuur te brengen.

3) Over de organisatie van een vergadering van de raad van mede-eigendom zegt de wetgeving echter niks speciaals. Het is wel mogelijk dat er richtlijnen staan in de statuten. Dus zeker deze ook eens raadplegen.

4) Vergeet ook niet dat een verplicht halfjaarlijks verslag opgesteld moet worden. Ik heb wel een artikel geschreven met richtlijnen over wat je in zo’n verslag kunt opnemen (zie https://blog.smartsyndic.be/het-halfjaarlijks-verslag-door-de-raad-van-mede-eigendom/ )

Ik hoop dat je hiermee al wat verder kunt.

Met vriendelijke groeten,
Jessie

Als u deze antwoorden interessant vond, laat ons dan toe om u verder te blijven informeren (het is gratis).

Uw e-mail adres:

Laat u informeren...

Ontvang gratis onze nieuwe artikels via e-mail. Uw e-mail zal enkel hiervoor gebruikt worden en niet met derden gedeeld worden.


Gegarandeerd zonder spam. Uw email adres wordt nooit met derden gedeeld. Op ons erewoord!

Het beheer zelf doen?

syndicus opleiding

Problemen in Uw Gebouw?

Laat u niet langer in het ootje nemen door uw syndicus.

Bent u Syndicus?

syndicus opleiding

  • 12345678910
close-link
close-link
Share This